Czy można zwalczyć cukrzyco-otyłość?

To co jemy, jak się ruszamy, jak spędzamy wolny czas ma wpływ na nasze codzienne życie, na nasze zdrowie i samopoczucie.

Dieta. Współczesna dieta stała się problemem nie tylko z powodu tego, co zawiera – za dużo cukru, tłuszczów przetworzonych, soli, polepszaczy smaku i wyglądu,, hormonów, pestycydów i wywołujących stany zapalne białek genetycznie zmodyfikowanych, ale także czego nie zawiera – błonnika, kwasów tłuszczowych omega 3, magnezu, cynku, witamin, przeciwutleniaczy i innych substancji. Najkorzystniejszym pożywieniem dla człowieka są rośliny ponieważ zawierają one niemal wszystkie witaminy, mikroelementy, fitonutrienty, przeciwutleniacze, a także błonnik. Spożywając rośliny utrzymujemy organizm w stanie równowagi, zapewniając dobry metabolizm i masę ciała. Niestety okazuje się, że większość otyłych dzieci i dorosłych ma największe niedobory składników odżywczych. Dochodzi nawet u najmłodszych otyłych do krzywicy i szkorbutu. Nie dociera do nas świadomość tego, że im więcej spożywamy kalorii tym większe jest nasze zapotrzebowanie na substancje odżywcze, witaminy, i mikroelementy, które wpływają na właściwe działanie wszystkich reakcji chemicznych w naszym organizmie, wpływają na regulację poziomu glukozy i na spalanie tkanki tłuszczowej. Niestety nasza codzienna dieta jest wysoce energetyczna, a jednocześnie bardzo uboga w witaminy i mikroelementy. Spożywając te tzw. puste kalorie spowalniamy swój metabolizm i doprowadzamy siebie do rozwoju wielu chorób w tym do cukrzyco – otyłości.

Pełnowartościowa dieta. Naturalna świeża żywność przygotowywana w swoim domu jest najlepszym lekkie, dzięki któremu możemy zapobiegać cukrzyco – otyłości i nawet ją cofnąć. Uboga w substancje odżywcze, a jednocześnie wysokokaloryczna dieta jest główną przyczyną wywołującą cukrzyco – otyłość. Jesteśmy przekarmieni, ale pozbawieni środków odżywczych. Błędy dietetyczne doprowadziły całe społeczeństwa do wielu groźnych chorób. Należy więc całkowicie zmienić swój styl życia. Zacząć od właściwej diety, połączyć z uprawianiem regularnie odpowiednio dobranym sportem. Odstawiamy tzw. śmieciowe jedzenie. Kupujemy tylko świeże i zdrowe produkty. Gotujemy sami w domu. Spożywamy świeże owoce i warzywa. Jeżeli tak będziemy postępować to nasz metabolizm wróci do równowagi, zaczniemy lepiej się czuć i wyglądać. Uprawiając regularnie ruch w powiązaniu z codzienną dietą zauważymy, że korzystnie to wpływa na nasz organizm. Nie tylko pomoże nam to obniżyć poziom cukru w organizmie ale także może zatrzymać chorobę albo nawet ją cofnąć.

Oczywiście radykalna zmiana odżywiania nie będzie łatwa, ale jest możliwa i konieczna jeżeli już chorujemy na cukrzyco – otyłość. Jeżeli ułożymy sobie codzienny plan, jadłospis co będziemy spożywać i konsekwentnie się jego trzymać to już po kilku tygodniach zauważymy, że nasza waga spada, a poziom glukozy jest coraz mniejszy. Jeżeli jeszcze uda nam się regularnie ruszać, uprawiać gimnastykę czy spacerować lub biegać to te pozytywne zmiany będą następowały jeszcze szybciej.

Zapraszamy do współpracy!

Biuro
ul. Żniwna 3, 45-763 Opole Tel: 789 419 820
© Copyright Ja, diabetyk – serwis informacyjny dla diabetyków 2020