Hiszpański omlet

Hiszpański omlet

To smakowite danie zawiera bukiet zdrowych warzyw i można je serwować bezpiecznie zarówno jako danie obiadowe, jak i na śniadanie. Doskonale komponuje się z sałatką owocową i pełnoziarnistym chlebem.

Liczba porcji: 5

Składniki:

–        5 małych ziemniaków, obranych i pokrojonych w niegrube plasterki

–        2 łyżeczki oliwy z oliwek lub oleju rzepakowego

–        pół większej cebuli lub jedna mała, drobno posiekana

–        mała cukinia, obrana i pokrojona w plasterki (może być starta na tarce o grubych oczkach)

–        1-2 papryki (czerwona i zielona) – sparzone i obrane ze skórki, pokrojone w cienkie paski, bez gniazd nasiennych

–        3-5 sporych pieczarek, w plasterkach

–        3 całe jajka, roztrzepane

–        5 białek, roztrzepanych

–        przyprawy do smaku (staramy się unikać dużych ilości soli)

–        łyżka żółtego sera o niskiej zawartości tłuszczu, startego na tarce o grubych oczkach. Jeśli mamy wątpliwości co do zawartości tłuszczu – użyjmy pół łyżki

–        2-3 gomółki mozzarelli, rozdrobnionej, najlepiej typu „light” (dostępna w supermarketach)

Sposób wykonania:

Rozgrzej piekarnik do temperatury 190* C. Ugotuj ziemniaki w nieosolonej wodzie, aż będą miękkie (nie powinny się rozpadać). W międzyczasie na patelni rozgrzej 1 łyżeczkę oliwy, dodaj cebulę i poczekaj, aż się zeszkli, dodaj resztę warzyw, podsmaż aż będą zeszklone, ale nie brązowe. W misce przygotuj jajka, wymieszaj je z przyprawami, dodaj ser mozzarella. Dodaj podsmażone warzywa.. Przygotuj naczynie żaroodporne – dodaj drugą łyżeczkę oliwy i starannie rozprowadź po ściankach naczynia. Odcedź ziemniaki, przepłucz zimną wodą, odsącz i rozłóż na dnie naczynia. Na gorę wylej mieszaninę jajeczno-warzywną, posyp odrobiną startego żółtego sera. Piecz około 20-30 minut, aż wierzch omleta przybierze przyjemny, złotobrązowy kolor.

Dane diabetyczne (całości dania):

Cholesterol 135 mg

Sód: 240 mg

Cukry: 3g

Witaminy: A, C, wapń, żelazo