Gulasz wołowy lub z indyczego mięsa

Gulasz wołowy lub z indyczego mięsa

Liczba porcji: 4

Danie świetnie komponuje się z sałatą i zielonym ogórkiem. Zamiast ziemniaków można użyć groszku i kukurydzy. Doskonałe danie obiadowe.

Składniki:

–        pół kilograma chudego mięsa wołowego lub piersi z indyka, pokrojone w kostki

–        łyżeczka mąki pełnoziarnistej

–        szczypta soli i pieprzu do smaku, można dodać liść laurowy, ziele angielskie lub zmieloną kolendrę

–        2 posiekane ząbki czosnku

–        2 posiekane średnie cebule

–        2 łodygi selera (okrojone na dłuższe kawałki)

–        1 sparzony pomidor bez skórki,

–        litr czystego rosołu (najlepiej gotowanego na kości, z minimalną ilością soli), bez tłuszczu

–        1 papryka, sparzona, bez skórki i gniazda nasiennego, pokrojona

–        5 małych ziemniaków, obranych, pokrojonych w kostkę

–        3-4 większe marchewki, obrane i pokrojone na cząstki

Sposób przygotowania:

Piekarnik nastawiamy na 190* C. Mąkę mieszamy z przyprawami, obtaczamy nią mięso. Strzepujemy nadmiar. W dużym rondlu rozgrzewamy oliwę, dodajemy mięso i delikatnie je przysmażamy (około 5-10 minut). Przekładamy mięso do naczynia żaroodpornego, odsączając nadmiar tłuszczu – będziemy na nim podsmażać warzywa: czosnek, cebulę, łodygi selera i paprykę. Po paru minutach dodajemy szklankę wody, gotujemy około 5 minut. Dodajemy pomidor i rosół (aby zlikwidować tłuszcz z wywaru, można owinąć jałowa gazą kostkę lodu i zebrać tłuszcz z powierzchni). Doprowadź do wrzenia. Gotowy wywar wlej do naczynia żaroodpornego na mięso, razem z warzywami. Piecz przez godzinę. O tym czasie wyciągnij potrawę, dodaj ziemniaki i marchewkę (można również groszek lub kukurydzę). Piecz przez następne pół godziny, aż ziemniaki będą miękkie.

Dane diabetyczne całości dania:

Cholesterol: 40 mg

Sód: 520 mg

Cukry: 9 g

Witaminy: A (pokrywa 100% dziennego zapotrzebowania), C, wapń, żelazo